57 lines
6.1 KiB
Markdown
57 lines
6.1 KiB
Markdown
---
|
|
title: "AT&T Hackaton 2019"
|
|
date: 2019-11-30T10:47:08+01:00
|
|
draft: false
|
|
authors: [ "Greenscreener" ]
|
|
tags: []
|
|
---
|
|
Od pátku do soboty se minulý týden konal AT&T Hackaton 2019 v pavilonu E brněnského výstaviště. Na akci jsme samozřejmě vyjeli, i když jsme se domnívali, že nemáme moc velkou šanci. Do moravské metropole jsme dojeli už ve čtvrtek k večeru a strávili jsme večer poznáváním místní kultury. Snažili jsme se přijít na to, co že to na oněm hackatonu budeme stavět, ale nic nás nenapadlo.
|
|
|
|
Po spánku o dost kratším, než by bylo vhodné, jsme vyrazili směrem k výstavišti. Před budovou už stál kamion „Fablab experience“, pojízdná dílna brněnského hackerspacu Fablab, který má na palubě mimo jiné elektronový mikroskop, laserovou řezačku, 3D tiskárny, plotter a mnoho dalšího. Po registraci jsme se usadili ke stolu na samém konci místnosti a pokračovali jsme v tom, co jsme dělali hned od začátku. Snažili jsme se přijít na to, co že to budeme sakra stavět.
|
|
|
|
{{< blogPhoto src="fablab-experience.jpg" alt="FabLab experience" >}}
|
|
|
|
Také jsme postupně navazovali kontakty s organizátory, prvním byl Michal Hrušecký, jeden z autorů Turrisu, který si všiml, že jsme si na akci přivezli vlastní Omnii. A samozřejmě to zveřejnil i na Twitter:
|
|
|
|
{{< tweet 1197796476728086530 >}}
|
|
|
|
Proběhlo několik prezentací od předních českých odborníků v oboru hardwaru i softwaru a my jsme stále neměli nejmenší tušení, v čem spočívá naše „million dollar idea“. A tak jsme dále konverzovali, poslouchali přednášky, navštěvovali raut plný luxusního jídla, když v tom odbila dvanáctá hodina a soutěž začala.
|
|
|
|
Od začátku soutěže panovala, k našemu vlastnímu překvapení, jaksi nesoutěžní atmosféra. Nezdálo se, že by soutěžící přijeli vyhrát za každých okolností, organizátoři a mentoři si s každým rádi povídali, chodili okolo stolů soutěžících a ptali se, jestli nemohou nějak pomoci, radili, když si někdo nevěděl s něčím rady. To neplatilo pouze pro mentory, jakožto soutěžící jsme si také rádi pomáhali.
|
|
|
|
{{< blogPhoto src="atthack-contest.jpg" alt="Probíhající soutěž" >}}
|
|
|
|
Všechny součástky, které jsme si mohli přát, byly na místě také dostupné k zapůjčení. Když jsme přišli s požadavkem na DMX konektor a světlo, na chvíli vyvalil oči, ale pak prohlásil, že „má jedno doma a až brácha dojede domů, tak mu ho přiveze.“
|
|
|
|
To ale trochu předbíhám. První dvě hodiny soutěže jsme trávili čas konverzací mezi sebou, ale také s mentory, abychom konečně vymysleli nějaký kloudný nápad. Po asi třech hodinách konečně vyplavala na povrch první známka smysluplného plánu.
|
|
|
|
Všechna zvuková a osvětlovací technika je drahá, proprietární a velmi obtížná na ovládání a i k malé akci je potřeba několik velkých pultů, které dokáží ovládat pouze profesionálové, ale z vlastní zkušenosti víme, že se správným nástrojem to zvládne ovládat i laik. Rozhodli jsme se vyrobit zařízení, do kterého může uživatel zapojit všechny kabely do zvuku, promítání, světel a na mobilu si otevře jednoduchou aplikaci, ze které bude možné vše ovládat.
|
|
|
|
To ale nebylo vše. Součástí naší aplikace byla možnost vytvoření „scénáře“, který vypadá stejně, jako jakýkoliv divadelní nebo filmový scénář, s tím rozdílem, že obsahuje tlačítka, která obsahují akce jako „přehraj video“, „přehraj zvuk“ nebo „rozsviť světlo“. Po kliknutí se akce sama vykoná. Proto k ovládání stačí pouze sledovat, co se děje na pódiu a klikat na správná tlačítka, když přijde jejich čas.
|
|
|
|
Tak jsme si rozdělili práci a začali jsme makat, neboť jsme věděli, že máme ještě hodně práce před sebou. Šimon se ponořil hlavou napřed do webové aplikace ve Vue, Vojta dělal na backendu v Go, Kyslík s Adamem vyráběli krabičku a design a já jsem se vrtal v Arduinu na ovládání DMX.
|
|
|
|
Od té doby jsme zuřivě pracovali až do 12:00 následujícího dne. Samozřejmě jsme si dělali přestávky na návštěvu rautu, sdílení memes s organizátory na Discordu nebo také několik koleček okolo nočního výstaviště.
|
|
|
|
Po skončení 24hodinového maratonu jsme ale museli náš projekt odprezentovat. Celá soutěž včetně této prezentace probíhala v angličtině, což jsme ale hravě zvládli. Prezentace, která musela obsahovat živou demonstraci, proběhla téměř hladce, až na chvíli, kdy si porota vyžádala předvedení jedné z funkcí. Po kliknutí na tlačítko místo kýžené akce zmizela polovina uživatelského rozhraní aplikace, což naštěstí přijala porota s pochopením.
|
|
|
|
{{< blogPhoto src="atthack-presentation.jpg" alt="Prezentace produktu" >}}
|
|
|
|
Poté nastal čas vyčkávání. Ten jsme strávili užíváním si úžasné atmosféry, konverzací s mentory, konzumací delikates z rautu, hraním videoher na konzolích v relax zóně a někteří také spánkem.
|
|
|
|
S blížícím se vyhlášením se začal vzduch plnit očekáváním. Během prezentací nám došlo, že možná budeme mít šanci nebýt poslední a že se nám podařilo vytvořit docela ucházející produkt. Kyslík to okomentoval: „Hlavně ať nejsme čtvrtý, to by naštvalo nejvíc.“
|
|
|
|
Moderátor měl skutečně smysl pro napětí a podařilo se mu vyhlášení prvních tří míst protáhnout tak, že jsme měli pocit, že trvá hodiny. Bylo vyhlášeno třetí místo, druhé místo a najednou jsme slyšeli: „And in the first place, the project nicknamed 'Show Controller', from team Pátek!“
|
|
|
|
Nemohli jsme tomu uvěřit, ale skutečně to tak bylo. Vyhráli jsme.
|
|
|
|
{{< blogPhoto src="atthack-win.jpg" alt="Vítězný tým s diplomem" >}}
|
|
|
|
Poté už nás čekalo pouze rozloučení s mentory, úklid a dlouhá cesta směrem k domovu.
|
|
|
|
Děkujeme moc všem mentorům, organizátorům a ostatním soutěžícím za skvělou akci.
|
|
|
|
|
|
- [Gitlabový repozitář projektu](https://gitlab.com/patek-devs/psc)
|
|
- [Hackster.io článek o projektu](https://www.hackster.io/patek/patek-show-controller-a1bfc7)
|